Bij het Gezondheidsfestival in Reuver op 7 juni waren twee projecten van ons regioprogramma aanwezig: het programma Mentaal Gezond Noord- en Midden-Limburg en het project Doe het zelfzorg.
Op het eerste gezicht verschillende initiatieven. Maar beiden delen dezelfde ambities:
- Mensen helpen om zoveel mogelijk zelf de regie te houden
- Problemen voorkomen voordat ze groter worden
- Zorg en ondersteuning dichter bij het dagelijks leven organiseren
- Professionals ruimte geven voor wat echt nodig is

Of het nu gaat om mentale gezondheid of het zelf uitvoeren van zorgtaken: beide projecten dragen bij aan dezelfde beweging. Een beweging waarin inwoners, zorg- en welzijnsorganisaties, gemeenten en andere partners samen werken aan gezondheid, zelfredzaamheid en toekomstbestendige zorg.
Zo komen projecten, programma’s en partners samen in één regionale aanpak. Ook dat is Raf.
Laatste berichten

25 juni 2026
Samen anders focussen om zorg en ondersteuning toekomstbestendig te maken

2 juni 2026
Succesvolle eerste verpleegkundige eOverdracht

28 mei 2026
Eén jaar Doe het zelfzorg. Ook dat is Raf.

29 april 2026
Doe het zelfzorg is de nieuwe naam voor de Academie voor Patiënt en Mantelzorger

22 april 2026
